![](https://i0.wp.com/idi.ujk.edu.pl/wp-content/uploads/2019/04/publik_agencje_2019.png?resize=1132%2C509&ssl=1)
Już w najbliższy wtorek 30.04.2019 nakładem Wydawnictwa UNIVERSITAS ukaże się najnowsza książka dr hab. prof. UJK Renaty Piaseckiej-Strzelec pt. Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji.
Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowująca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych.
W opracowaniu prześledzono proces ewolucji polskich agencji prasowych, od agencji telegraficznych do agencji elektronicznych (e-agencji). Autorka podkreśla kontekst polityczny wyrażający się w uwikłaniu agencji prasowych w bieżącą politykę, ukazując rolę omawianych instytucji w procesie rozpowszechniania informacji. Książka wykracza znacznie poza problematykę właściwą dla historii mediów, podejmując refleksję nad perspektywami rozwoju współczesnych agencji informacyjnych.
Walor opracowania stanowi materiał ilustracyjny w postaci fragmentów biuletynów prasowych. Książka adresowana jest do medioznawców, historyków mediów, politologów oraz studentów dziennikarstwa.
![](https://i0.wp.com/idi.ujk.edu.pl/wp-content/uploads/2019/04/renata_agencje_2019.jpg?resize=515%2C791)
You must be logged in to post a comment.