IDI Agencja – innowacyjny pomysł Instytutu Dziennikarstwa i Informacji UJK

IDI Agencja

Klienci potrzebni od zaraz!

Instytut Dziennikarstwa i Informacji UJK rozpoczął innowacyjny projekt praktyk wewnętrznych dla swoich studentów. Na potrzeby realizacji zajęć praktycznych i praktyk zawodowych, w listopadzie zawiązano Agencję Komunikacyjną „ IDI Agencja”, w ramach której studenci odbywający praktyki będę przygotowywać strategie promocji produktów, marek, usług czy instytucji dla klientów z terenu Kielc i województwa świętokrzyskiego. „To nowy sposób na nauczenie praktycznego podejścia do wyzwań zawodowych, przed jakimi staną już wkrótce nasi absolwenci – wyjaśnia dr Tomasz Chrząstek, Dyrektor Instytutu Dziennikarstwai Informacji – zajęcia tego typu odbywały się już w  minionym roku akademickim, kiedy to studenci przygotowywali strategię promocji dla Energetycznego Centrum Nauki działającego przy Kieleckim Parku Technologicznym. To był zdecydowanie dobry pomysł i dobry krok, którego następstwem jest powołanie swoistej w formie „agencji” działającej przy Uniwersyteckim Centrum Mediów, złożonej ze studentów i kadry dydaktycznej, która będzie świadczyć usługi na rzecz „prawdziwych klientów” – opracowując dla nich gotowe do wdrożenia strategie promocji, strategie komunikacji czy propozycje działań marketingowych, public  relations czy reklamowych. Na ten moment, jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem powstania IDI Agencja – już mamy trzech klientów” – dodaje dr Chrząstek.

Do IDI Agencja mogą już teraz zgłaszać się chętne firmy – opracowanie strategii jest całkowicie bezpłatne z zastrzeżeniem konieczności przeniesienia praw własności intelektualnej w przypadku decyzji o jej wdrożeniu. Specyficzną, dopuszczalną i bardzo pożądaną formą „wynagrodzenia” może być w tym przypadku możliwość odbycia praktyk, staży lub staży płatnych w firmach, dla których studenci będą przygotowywać strategie.

„Pomysł na tego typu formę nauki i praktyk narodził się w zeszłym roku, kiedy studenci przygotowywali na zaliczenie jednego z przedmiotów strategie promocji dla fikcyjnych, wymyślonych produktów i usług – wyjaśnia mgr Daria Malicka, pomysłodawczyni i koordynator IDI Agencja – opracowanie przez nich plany działania, kreatywne pomysły i czasem bardzo zaskakujące, nietypowe formy promocji wydały mi się za dobre na to, żeby studenci pisali je czysto teoretycznie. Pracowaliśmy już dla ECN-u – i to był naprawdę strzał w dziesiątkę a zaangażowanie studentów było ogromne. Trójka z nich miała możliwość odbycia płatnego stażu w ECN – to sprawiło, że każda ze stron bardzo dużo zyskała na takiej współpracy. Przestrzeń Instytutu jest świetnym miejscem do wdrażania nietypowych, innowacyjnych rozwiązań  – jestem przekonana, że IDI Agencja świetnie się tu sprawdzi ”.

Partnerem projektu jest firma Brand24 – Skuteczny Monitoring Internetu i Social Media. 

 

Firmy zainteresowane współpracą z  Instytutem Dziennikarstwa i Informacji i  IDI Agencja proszone są o przysyłanie zgłoszeń drogą mailową na adres: idi.agencja@gmail.com

Top